20. Přípitek Nesmrtelným™

25.01.2020

Jsem moc ráda, že jsem mohla navštívit tak jedinečnou akci, jakou je Přípitek Nesmrtelným pořádaný Českou společností Sherlocka Holmese. Holmes je mým idolem už rok a půl a za tu dobu jsem se účastnila celkem dvou schůzí členů ČSSH, a to Pudingu paní Hudsonové na konci roku 2019 a právě 20. Přípitku Nesmrtelným.

V restauraci, kde se Přípitek konal, měli holmesologové vyhrazenu svou vlastní místnost. Dalo se na první pohled poznat, že se zde sejdou příznivci největšího detektiva všech dob, poněvadž v místnosti byly umístěny předměty, jež ho připomínaly. Byly to například dva velké bannery (dílo Petra Kopla), jeden se Sherlockem Holmesem a druhý s dr. Watsonem, jejich vystřižené portréty namalované ilustrátorem Sidney Pagetem a obrázek londýnské Baker Street 221B. A kromě hmotných předmětů tu byla samozřejmě ještě atmosféra, holmesologická a velmi přátelská.

Moc se mi líbilo, že byl v pořadí 20. Přípitek vzpomínkově a literárně zaměřen. Po samotném přípitku Mistrovi, jeho příteli dr. Watsonovi, Ireně Adlerové a paní Hudsonové (já jsem připíjela vodou s citrónem, je mi přeci jen třináct let) přišel na řadu například fejeton Rudolfa Čechury o tom, jak velký detektiv ovlivňoval jeho život, báseň člena společnosti Paula Merilada s názvem Pět pomerančových jadérek (za kterou Paul dostal Čestné uznání České společnosti Sherlocka Holmese 2019 v literární soutěži vyhlašované AIEPem a ČsSH) a v neposlední řadě i loutková hra (zde pouze čtená), která byla napsaná speciálně pro Českou společnost Sherlocka Holmese a vtipně rozebírala, jaký by měl asi Mistr názor na naši poslaneckou a prezidentskou imunitu. O zábavu a poučení věru nebyla nouze. A jako ukončení oficiální části akce byl nakrojen krásný marcipánový dort s logem společnosti a mohli jsme si ho všichni jaksepatří vychutnat. Kromě dortu jsme ještě dostali pamětní list, který si mnoho přítomných (včetně mě) nechalo všemi podepsat, záložku do knihy a kalendářík s ilustracemi pana Petra Kopla. Já sama jsem ještě dostala knihu s názvem Sherlock Holmes vítězný..., která se skládá ze sherlockovských povídek napsaných členy společnosti. Opravdu jedinečný svazek J .

Tak otevřeně a přátelsky jako na Přípitku jsem se už dlouho necítila a děkuji všem, kteří tam byli, za příjemné odpoledne!

Napsala © Sofie Anna Janebová, 2020

Fotografie © ČsSH, 2020  
Česká společnost Sherlocka Holmese
Všechna práva vyhrazena 2018
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky